Podomní prodej – věc známá z období 1. republiky a doby meziválečné, zažívá v posledních dvaceti letech nový rozkvět. Hledáte práci? Zaručeně jste narazili na celou řadu zaměstnavatelů, kteří vám nabízejí právě tuto pracovní náplň. Jejich tvrzení kolik vyděláte zní přímo skvěle, dokud nezjistíte, že vaše výplata je vlastně vázána na to, kolik prodáte, a že se někdy jedná o výrobky či produkty značně podivné!
Podomní prodejci jsou zde od pradávna
Ota Pavel se ve svých knihách podrobně rozepisoval o obchodních praktikách svého tatínka, podomního prodavače vysavačů a lednic, kdy výsledek byl přímo úměrný jeho výřečnosti. Netvrdím, že tatínek tohoto slavného spisovatele prodával šmejdy a věci nepotřebné, ale zamyslete se – kdo z vás už alespoň jednou v životě nenaletěl? Nemáte náhodou také doma obrovský těžký vysavač, jehož obsluha připomíná pilotování nadzvukového letounu a přitom není o nic lepší než ten sousedčin za třetinu či čtvrtinu ceny?
Nevlastníte náhodou skvělé francouzské parfémy za zaváděcí cenu, která se ještě snižuje při zakoupení celé sady, a které se hodí k použití tak leda jako osvěžovače vzduchu na WC? A nekoupili jste je náhodou proto, že vás prodejce tak říkajíc „ukecal“ – třeba s použitím známé finty, že toto všechno je zadarmo, úplně zadarmo, akorát si musíte koupit tenhle jediný? A oblíbené pokračování, jste-li dost silná osobnost, abyste řekli ne: „Tak víte co, já už dneska končím, všechno jsem prodal, my to sice nesmíme, ale já vám tedy prodám jenom jeden kus, když se vám všechny dohromady zdají drahé…“
Umění říci ne!
Řekněte ne, řekněte ne prodejcům parfémů, knih, vysavačů, skvělých telefonních tarifů i dalších komodit. Ušetříte si tím mnoho problémů do budoucna, kdy zjistíte, že zboží je k ničemu a prodejce k nedohledání, nebo služba obsahuje ve smlouvě, kterou jste podepsali a nečetli, protože na to mezi dveřmi nebyl čas, skrytá ale…