NakupDrtivá žena ráda nakupuje. „Shopování“ je někdy příjemným zpestřením dne, jindy bezva výletem s kamarádkou, ale také osvědčeným lékem na depky a bolístky všeho druhu. Nic tak neudělá ženě dobře, jak pár plných tašek s logy butiků. 

Nějaké ty botičky, kabelka, tričko…dokonce i ženy, které jsou běžně odpůrkyněmi nakupování si občas dopřejí tenhle lék, který nehradí žádná zdravotní pojišťovna, ale jehož účinek je zaručen. Existuje i skupina zástupkyň něžného pohlaví, které se s trochou nadsázky nakupování štítí, ale jsou v menšině. Ovšem kdo rozhodně není v menšině, to jsou muži. Ti naopak ve většině případů nakupování vyloženě nesnáší, a pokud partnerku do obchodu doprovodí, pak málem s nasazením života. I tady existují výjimky, ale průměrný chlap má k nakupování a obíhání obchoďáků stejně vřelý vztah, jako bagrista k vyšívání deček. Odborné studie dokonce hovoří o infarktech a mrtvicích mužů, způsobených návštěvou nákupního centra. Jak je to možné? Je muž na nákupech opravdu tvorem, kterému jde o život?

Mezi ženami a muži je co se týká nakupování jeden velký a zásadní rozdíl. Zatímco žena kocháním se, vybíráním, zkoušením a váháním zda si pořídit to či tohle dokáže strávit v obchodě klidně celý den, muž nakupuje tak zvaně účelně. Rád zdůrazňuje, že maximálně účelně. Pokud nevíte, co si pod tímto pojmem představit, tak přeloženo pro ženy – maximálně nudně. Běžný muž vejde do obchodu, neomylně zamíří do příslušného oddělení, zakoupí, co potřebuje, zaplatí a rychle mizí. Nenalákají ho ani akční nabídky, které nabízí ke dvěma značkovým vrtákům sombrero, nebo které mu k sadě kladívka a hřebíků nadělí obvaz. Pokud se jedná o pořízení oblečení, muž je schopný zakoupit si několik stejných kusů a nepodlehnout diktátu módy ani náznakem. Leckterý muž totiž velice nerad mění své zvyklosti a obléká se v duchu „na tohle jsem už roky zvyklej, nač to měnit.“

Žena naopak vejde do obchodu, projde ho několikrát tam i zpátky a vyzkouší si bez problému a s radostí i věci, které si nemůže dovolit. Do kabinky, kde si zkouší oblečení se skoro ani nevejde. Pokud na nákupy vyráží v doprovodu kamarádky, mění se zkoušení oblečení na divadelní představení o dvou herečkách. Personál většinou nic nenamítá, protože jeho úkolem je něco – cokoliv prodat a rozradostněná žena dokáže také cokoliv koupit. Například extravagantní boty na deseticentimetrovém podpatku, které si vzhledem k povolání skladové manipulantky obuje jednou do roka. Žena, která odchází koupit sadu houbiček na nádobí se domů dokáže vrátit s kabelkou, pěti tričky (byla to akční nabídka!) a okem ani nemrkne. Endorfiny, hormony štěstí a dobré nálady kolují jejím krevním řečištěm a tak nakonec jsou doma spokojeni všichni. Výraz „shopholička“ žena nebere jako urážlivý. Pochopit ji dokáže však většinou zase jen žena. Pro ně je totiž nakupování určitý druh relaxace, zatímco pro muže je to otrava někdy přirovnávaná k šichtě v dole.

Bohužel nepochopení principu vztahu k nakupování muži a ženami je zdrojem častých svárů mezi oběma pohlavími. Ženy vyčítají mužům, že je nechtějí do obchodu doprovodit, avšak pokud tak učiní, stejně se většinou nedočkají dobrého slova. Sálá z nich nuda, splněná povinnost, žena z takového nakupování stejně žádnou radost nemá. A muž si právem stěžuje: ať udělám, co chci, všechno je špatně. Pokud si přejete partnera, který by s vámi vášnivě rád nakupoval, nezbývá než si pořídit shopholika. Není ale zase tak jisté, jestli je až tak o co stát. Tento muž sice obchody navštěvuje opravdu rád a mnohdy s vášní ženy, ale víc než podprsenky, dámské kalhotky, kabelky a boty ho zajímají pánská trika, frčící džíny, moderní pánské boty, hodinky, doutníky, případně hračky typu auto na dálkové ovládání.

Ženy by měly pochopit, že muži jsou zkrátka od přírody jinak založeni a pokud si chtějí nakupování užít, vyrazit si opravdu s kamarádkou. Běžní muži nenávidí fronty, hledání v regálech a na slovo „akční nabídka“ mají vyloženě alergii. Pokud se mohou obchodu vyhnout a zakoupit zboží přes internet, je to jasná volba. Nenuťte je podstupovat stres, který z nakupování pro ně plyne. Pokud s vámi vyrazí muž na nákupy alespoň občas, oceňte to. Ono také málokterou ženu baví vysedávat na lavici stadionu a fandit fotbalistům či hokejistům. Ponechte své malé radosti partnerovi i sobě, navzájem se do ničeho nenuťte a vyhněte se tak zbytečným hádkám.

 

Similar Posts

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *